Picture of Valmistuli Oy

Valmistuli Oy

Valmistuli on suomalainen tulisija-toimittaja, joka mahdollistaa takan ja piipun asennuksen Sinulle jopa kahdessa tunnissa.

Valikoimastamme löydät suosituimmat ja laadukkaimmat tulisijat sekä savuhormit.

Toimitamme takat ja piiput uudisrakennuksiin ja asuttuihin koteihin.

Tiedote: Valmistulen toimittamat tulisijat ovat paloturvallisuuden huippuluokkaa

Poikkeksellisen kylmä ilmarintama on koetellut maatamme viime aikoina ja talvi on muutenkin ollut läsnä jo useamman viikon ajan. Tämän hetken kalliit energian hinnat ovat saaneet meidät miettimään keinoja, miten tuottaa koteihimme lämpöä monin eri tavoin. Takka on tähänkin ajankohtaan erittäin toimiva ja energiatehokas ratkaisu.

4.1.2024. julkaistussa Pohjola Vakuutuksen tiedotteessa (https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010097384.html) kerrottiin huolesta, joissa joidenkin tulisijojen alaosassa sijaitsevassa korvausilmakanavassa piilee tulipalovaara. Tämä huoli on sinänsä aiheellinen, mikäli korvausilman tuloa ei valmisteta tulisijan valmistajan ohjeiden mukaan, takan huolto laiminlyödään tai jos tulisijan korvausilmakanavan rakenne on sellainen, että se mahdollistaa kekäleen pääsemisen korvausilmakanavaan.

Valmistuli Oy:n toimittamissa takoissa käytetään kolmea erilaista tapaa toteuttaa korvausilman tulo: palamisen korvausilma voidaan ottaa huoneilmasta, takan alle tuotavan korvausilmaputken kautta tai korvausilmapiipun kautta. Kaikissa Valmistulen valmistamissa, myymissä ja asentamissa takoissa on kekäleen kulkeutuminen korvausilmaputkeen estetty oheisen havainnekuvan mukaisesti (kuva 1) ja näin ollen paloturvallisuusriski on poissuljettu.

Valmistuli Oy suosittelee tulisijan korvausilman ottamista hormin kautta. Tällöin savuhormin rinnalla on korvausilmakanava, jota pitkin palamisessa tarvittava ilma johdetaan suoraan tulisijaan.

Valmistulen kautta toimitettavien takkojen, joissa korvausilma on toteutettu valmistajan ohjeiden mukaisesti ja huoltotoimenpiteet on suoritettu asianmukaisesti, käyttäminen on täysin paloturvallista.

Luonnoskuva tulisijan rakenteesta, jossa on selkeä paloturvallisuusriski. Tässä korvausilma johdetaan suoraan takan arinan alle. Kuvassa olevan tulisijan huolto on myös laiminlyöty, mikä lisää riskiä tuhkan ja kekäleiden päästä korvausilmakanavan yhteyteen.

Lisätietoja aiheesta:

Mika Kellokoski, toimitusjohtaja p. 050 561 1494, mika.kellokoski@valmistuli.fi

Organisaatiomuutoksia Valmistuli Oy:ssa

Ilkka Sivula on nimetty Valmistuli Oy:n toimitusjohtajaksi 1.7.2024 alkaen. Sivula on toiminut aiemmin Valmistuli Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Kauppatieteiden maisterin koulutuksen omaava Sivula

Kuukauden takka: Hilpu

Hilpu on Tulikiven valmistama, kotimainen kamiina. Hilpu on siro, mutta näyttävä kamiina, joka tuo tilaan lämpöä tehokkaasti ja nopeasti, heti sytytyksen alusta